Isototal Quality First

CONSULTANTA ISO 9001 si ISO/TS 16949

Tipuri de consultanta ISO

Adoptarea unui sistem de management al calitatii ar trebui sa fie o decizie strategica a unei organizatii. Proiectarea si implementarea unui sistem de management al calitatii al unei organizatii sunt influentate de necesitati diferite, de obiective specifice, de produsele pe care le furnizeaza, de procesele utilizate si de marimea si structura organizatiei.


Isototal ofera servicii de consultanta ISO on-line si on-site, in pregatirea organizatiilor pentru certificare pe standardele ISO 9001 si ISO/TS 16949.

Oferim servicii complete de consultanata ISO 9001 / TS16949 cum ar fi:

  1. Dezvoltarea si implementarea unui sistem nou de management al calitatii conform ISO 9001 sau ISO/TS16949
  2. Dezvoltarea si imbunatatirea unui sistem de management al calitatii deja existent
  3. Audituri de secunda parte
  4. Asistenta la auditul de certificare

Servicii de consultanta ISO 9001 on-line:

Serviciile on-line de consultanta ISO, sunt utile acelor companii care au personal capabil in implementarea sistemului si vor sa reduca costuri de dezvoltare si implementare SMC. Ca si in cazul serviciilor on-site, consultanta iso este completa, diferenta fiind modul de comunicare, care se realizeaza mai mult prin email si telefon.


Servicii de consultanta ISO 9001 on-site:

Acestea se adreseaza acelor companii care au nevoie de prezenta consultantului in mediul de productie pentru activitati precum: instruire personal, implementare documentatie, audituri de sistem, audit furnizori, s.a.


Top pagina

Puncte cheie in procesul de implementare ISO 9001


  1. Analizeaza si decide daca activitatea de implementare ISO 9001 se va face de catre personalul organizatiei sau se va apela la o firma de consultanta ISO
  2. Incepe cu un plan de implementare ISO 9001 bine realizat
  3. Afla situatia actuala a sistemului
  4. Afla ce trebuie adaugat si ce modificat pentru a satisface cerintele standardului
  5. Gaseste cele mai bune cai de adaugare si modificare
  6. Implica personalul care cunoaste standardul ISO si care intelege scopul sistemului de management al calitatii

Daca optati pentru varianta de colaborare cu o firma de consultanta ISO atunci trebuie sa tineti cont de urmatoarele aspecte cand alegeti consultantul ISO9001 :


  1. Daca v-ati ales gresit consultantul: veti plati onorariul acestuia si in schimb veti primi documentatie, si nu un sistem utilizabil. In general, firmele trec cu succes auditul de certificare, dar mai tarziu isi dau seama ca sistemul pe care l-au primit este doar un sistem sablon, si daca isi doresc ceva intradevar util, atunci vor trebui sa revizuiasca acest sistem si sa-l adapteze la propria lor afacere.
  2. Unele firme de consultanta ISO au in general teoreticieni foarte buni dar cu experienta minima in mediul de productie, oameni foarte pregatiti dar cu carente in comunicare si comportament. De aceea consultantul trebuie sa vina din sistemul de productie/servicii unde a lucrat efectiv in domeniul calitatii.
  3. Incercati sa va cunoasteti consultantul. Este important, sa il considerati potrivit. Ganditi-va ca timp de cateva luni veti lucra impreuna la un proiect, al carui scop este tocmai dezvoltarea propriei dvs. firme. Vi-l imaginati ca pe o persoana cu care va intelegeti bine in tot acest timp?

Top pagina

Etapele procesului de implementare a SMC conform cu ISO9001


ETAPA 1. Initiere proces

Discutii preliminare, completare formular autoevaluare, oferta de pret, incheiere contract de consultanta iso

ETAPA 2. Audit de evaluare a sistemului de management existent

In urma derularii acestei etape ne vom forma o imagine clara despre organizatia dvs., despre procesele si activitatile ce se desfasoara si despre fluxul informational existent. Acest cumul de informatii ne va ajuta sa proiectam un sistem de management al calitatii care sa corespunda perfect nevoilor organizatiei dvs. Totodata, se va obtine o harta a proceselor desfasurate in organizatie si interactiunile dintre aceste procese.

ETAPA 3. Asistenta pentru alegerea si contractarea organismului de certificare iso

Sunt organisme de certificare ISO al caror certificat este cu recunoastere internationala (TUV, AFAQ, SGS, Lloyds,etc) sau cu recunoastere nationala (Simtex, SRAC, CERTIND, etc.). In functie de mai multi factori va ajutam sa alegeti organismul de certificare.

ETAPA 4. Proiectarea sistemului de management al calitatii

Proiectarea sistemului de management se efectueaza pe baza Raportului de Evaluare elaborat in urma auditului de evaluare. In aceasta etapa sunt identificate metodele si mijloacele necesare pentru satisfacerea cerintelor definite in standardul de referinta, este stabilita structura documentatiei sistemului ce urmeaza a fi implementat (organigrama, harta proceselor, harta procedurilor) si este stabilit un plan de actiune pentru desfasurarea etapelor viitoare a programului de consultanta iso.

ETAPA 5. Instruirea echipei manageriale

Pentru a asigura succesul actiunilor viitoare o foarte mare importanta o are constientizarea intregului personal, dar mai ales a personalului de management (low and midle management) al clientului. In acest scop organizam un curs -seminar de constientizare pentru echipa manageriala. (teme: Standarde in domeniul calitatii seria ISO 9000; Acreditare si certificare; Organizarea sistemului calitatii; Documentatia sistemului de management al calitatii; Costurile calitatii )

ETAPA 6. Elaborararea documentatiei sistemului de management al calitatii (elaborarea documentelor se face de catre reprezentantul firmei de consultanta)

6.1 Se nominalizeaza echipa de proiect care ar trebui sa aiba urmatoarea structura:

  1. Reprezentantul Managementului pentru Asigurarea Calitatii in calitate de Coordonator de proiect
  2. Comitet de coordonare format din sefii principalelor departamente
  3. Echipele de lucru pe departamente

6.2 Se elaboreaza procedurile de sistem intre care si cele obligatorii cerute de ISO 9001 si ISO/TS 16949: Controlul documentelor; Controlul inregistrarilor; Audit intern; Controlul produsului neconform; Actiuni corective; Actiuni preventive

6.3 Se elaboreaza instructiunile de lucru si celelalte documente necesare SMC

6.4 Se redacteaza manualul calitatii

ETAPA 7. Implementarea sistemului de management al calitatii documentat in etapa anterioara

Etapa de implementare de catre client, sub indrumarea consultantului, va cuprinde urmatoarele activitati:

ETAPA 8. Audit intern SMC

Scopul acestui audit este de a depista posibilele neconformitati de sistem ce pot aparea si oportunitatile de imbunatatire. Se va verifica atat conformitatea cu standardul SR EN ISO 9001:2001 implementat in organizatia Dvs. cat si ca procedurile interne sunt implementate.

ETAPA 9. Analiza sistemului de management al calitatii

Va acordam asistenta pe perioada desfasurarii analizei. Va ajutam la determinarea actiunilor de imbunatatire ce trebuiesc intreprinse si vom urmarii impreuna cu persoanele desemnate din partea organizatiei dvs., implementarea acestora.

ETAPA 10. Asistenta tehnica pe durata auditului de certificare, pana la primirea raportului de audit


Top pagina



Cele mai cautate cuvinte in dictionar: calitate totala, iso 9001, manualul calitatii, managementul calitatii, calitate, proceduri iso, proceduri calitate, asigurarea calitatii, imbunatatire continua, implementare iso, managementul documentelor, management al documentelor, consultanta ISO, ISO 9001:2008, proceduri ISO 9001, certificare ISO, managementul calitatii totale, consultanta iso 9001, SMC, actiuni corective, consultanta iso 9001:2008, implementare ISO, standardul iso, termeni ISO 9001, iso9001